Дистанційне навчання 6 клас

Х ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ

25 травня 2020 р.

Контрольна робота за тематичним блоками «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література»

(1-4 завдання оцінюються по два бали, 5 – чотири)

1.  Установіть відповідність між героями та письменниками.
Том                                Р.Бредбері
Кліві                              А.Ліндгрен
Буссе                             Р.Шеклі

2. Установіть відповідність між місцем дії та вивченими творами:
1) Невідома космічна планета                                     а)   «Міо, мій Міо»
2) Земля після знищення цивілізації                           б)   «Запах думки»
3) Країна Далека                                                            в)   «Усміщка»

3. У якому творі герой перемагає лицаря Като?

4. У якому творі образ Джоконди відіграє головну роль?

5. Складіть уявний діалог з інопланетянином, з яким ви випадково зустрілися на Землі. 



ІХ ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ

  


18-19 травня 2020 р.

А.Ліндгрен «Міо, мій Міо»

1. Звуками співу яких пташок ви наповнили б цю казку, якщо ви музикант?
 2. А якщо ви художник, то які б  ілюстрації намалювали до цієї книги?
3. Поділіться враженням про прочитаний твір, поставте до нього 5-6 запитань і дайте відповідь на них. (письмово)



VІIІ ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ


12 травня 2020 р.

А. Ліндгрен   «Міо, мій Міо».

 Образи головних героїв. Перемога добра над злом

1. Виконайте завдання на знання змісту повісті-казки:

а) Скільки років було головному герою Б.В.Ульсону?

б) Чому Буссе жив у тітки Едлі?

в) «Білявий чуб, блакитні очі…» продовжте портрет. Чий він?

г) Хто з дорослих добре ставився до хлопчика?

д) Де опинився Буссе?

е) Як звали його нового друга?

є) Яке нове ім’я Міо?

ж) Хто подарував хлопцям чарівну сопілку?

з) Що шепотів колодязь біля хати Ірі?
и) Хто допомагав Міо та його другові?

і) Чиє ім’я наводило на всіх жах?

ї) Які чарівні речі допомогли Міо здобути перемогу? (меч,…)

2. Над чим змусила вас замислитися ця казка? (відповідь письмово)



VІI ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ



04-05 травня 2020 р.



Астрід Анна Емілія Ліндгрен 

повість казка «Міо, мій Міо»

1. Прочитайте відомості про життя і творчість письменниці в підручнику, підготуйте коротку відповідь: «На скільки популярні її твори у різних країнах» (письмово).

2. Пригадайте героїв твору Ліндгрен  «Пеппі Довгапанчоха» (вивчали в 5-му класі).

3. Прочитайте казкову повість «Міо, мій Міо» або подивіться художній фільм за цією повістю. Перерахуйте письмово добрі казкові сили, що допомагають Міо під час важких випробувань.

4. Намалюйте можливі ілюстрації до видання книги «Міо, мій Міо».





VІ ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ

27.04.2020 р.
Роберт Шеклі. Оповідання
 «Запах думки» 

Роздуми автора про майбутнє людини та людства

1. Виконайте експрес-тестування на знання змісту оповідання «Запах думки»:

1) Зореліт здійснив вимушену посадку, тому що не працювала:
     а) система охолодження та ізоляції;
     б) система ізоляції.

2) На незнайомій планеті тварини, які населяли планету, були:
    а) такими, як на Землі;
    б) без очей і без вух.

3) Кліві підібрав біля корабля:
    а) контейнер із провізією;
    б) поштову сумку.

4) У чому виявляється відповідальність Кліві  відданість професії:
    а) йому вдалося зберегти сумку з поштою;
    б) він зібрав усі залишки зорельота.

5) Опинившись у безвихідній ситуації, Кліві уявив себе:
    а) вогнем;
    б) водою.

6) Передача думок на відстані, читання чужих думок називається:
    а) депортацією;
    б) телепатією.


2. Напишіть лист-пораду тому, хто опинився в нестандартній ситуації. 



28.04.2020

Контрольна робота

    Напишіть творчу роботу на тему

 «Яким ми бачимо майбутнє людства, читаючи твори Р.Бредбері та Р.Шеклі?»


V ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ



На 21.04.2020

Роберт Шеклі. 
Оповідання «Запах думки». 
Утвердження сили людської думки у творі. 
Духовне і фізичне випробування Кліві.


1. Поміркуйте чи відчували ви у своєму житті вплив позитивних і негативних запахів на ваш настрій і здоров’я? Наведіть 1-2 приклади письмово.

2. Опрацюйте матеріал підручника «Біографія Р.Шеклі», зверніть увагу на перебування Шеклі в Україні.  

3. Прочитайте оповідання «Запах думки», визначте головну думку із трьох можливих:

    1) утвердження сили людської думки;

    2) ніколи не можна втрачати самовладання;

    3) людські можливості – безмежні.
4. Складіть паспорт-анкету головного героя оповідання.
    1) Ім’я героя.
    2) Твір, в якому він діє.
    3) Вік.
    4) Професія.
    5) Місце проживання.
    6) Де відбувається дія?
    7) Екстремальна ситуація, в яку потрапив.
    8) Поведінка в цій ситуації.
    9) Риси характеру.

ІV ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ


з 013.04.2020-17.04.2020р.


На 13.04.2020р.

Рей Дуглас Бредбері (1920-2012)

Оповідання «Усмішка». 

Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.

1. Запам’ятайте: Він прагнув не передбачити майбутнє, а попередити людство про те, яким воно може бути!  А на запитання «про що він мріє» Р.Бредбері відповідав: «Я сподіваюся дожити до того моменту, коли ми приземлимося на Марсі».
2. Познайомтеся з автором оповідання «Усмішка», прочитавши статтю підручника. Використавши Інтернет-матеріали, підготуйте презентацію  життя письменника.
3. Чи знаєте ви, що:
     1) Р.Бредбері не користувався комп’ютером, всі твори набирав старою друкарською машинкою.
           2) Він ніколи не водив автомобіль.
           3) За творами Р.Бредбері знято понад сорок фільмів?
4. Дайте письмову відповідь, що запам’яталося і вразило вас в біографії Р.Бредбері.
5. Прочитайте оповідання «Усмішка». Перекажіть зміст батькам. Підготуйте письмову відповідь,  що найбільше вас вразило в оповіданні.
6. Зі словника літературознавчих термінів запишіть визначення жанру фантастики в зошит і запам’ятайте його.
7. Подумайте! Чи замислювалися ви про майбутнє, яким воно буде?



На 14.04.2020


Рей Дуглас Бредбері 

Оповідання «Усмішка».

Образ Тома, його динаміка. 

Значення образу Джоконди для розкриття 

головної ідеї твору.  

1. «Краса – це жахлива річ. Тут Диявол із Богом змагаються, а поле битви – серця людей». Подумайте, яке відношення мають ці слова Ф. Достоєвського до змісту оповідання «Усмішка».
2. Познайомтеся з Леонардо да Вінчі та історією створення ним картини «Джоконда» в мережі Інтернет. Розгляньте версії щодо того, хто на ній зображений.  
3. Акцентуйте увагу! Якщо «Джоконда» – це портрет людини ХV століття, то Р.Бредбері хвилює питання, яка ж вона людина у далекому майбутньому?
4. Знайдіть відповіді на дані запитання в тексті оповідання:
          - Де і коли відбувається дія?
          - Чому зруйноване місто?
          - Чому у свято люди йдуть на ярмарок?
          -  Чи завжди так  було у суспільстві?
          - Чому люди не йдуть до церкви, до театру?
5. Зробіть письмовий висновок, якими ми бачимо людей далекого майбутнього?
6. Поміркуйте:
        1)  чому, на вашу думку, люди воюють;
        2) що спричиняє війни;
        3) чи зможуть Духовність і Краса зарадити цьому?
7. Запишіть в сюжетній послідовності духовне зростання Тома.
8. Виділіть у тексті рядки духовного прозріння героя «Вона…».
9. Продовжте речення «Далеке майбутнє я уявляю таким…». 






ІІІ ТИЖДЕНЬ КАРАНТИНУ


з 06.04.2020-10.04.2020р.

Роберт Бернс – Шотландія

«Моє серце в верховині»

30.03.2020 – 05.04.2020



1. Дізнайтеся самостійно про маленьку Шотландію, що входить у велике Об’єднане Королівство Великої Британії. 

2. Познайомтеся з біографією Р.Бернса, опрацювавши статтю в підручнику.

3. Як характеризує поета такий його вислів: «Богові відомо, що я не святий…, але якби я міг, - а коли можу, то я це роблю, - я б витер сльози з усіх очей…»

4. Прочитайте вірш «Моє серце в верховині». Він присвячений красі рідного краю.

5. Дайте відповіді на запитання:

- Якими словами Р.Бернс описує батьківщину?

-Чому у вірші багато окличних речень?

- Як ви розумієте вислів: «душа соколом буя»?

6. Письмово висловте своє враження від поезії. Чим вона приваблює? Чим запам’яталась?

7. Випишіть у зошит з третьої строфи вірша усі прикметники (означення). Це не звичайні прикметники. Вони образно характеризують предмет і називають художні означення – епітети.

8. Доберіть з вірша Р. Бернса або самостійно епітети до слів: серце, душа, сокіл, гори…

9. Вивчіть вірш напам’ять.

Контрольна робота за тематичним блоком «Поетичне бачення світу»: творчість М.Басьо,  Р.Бернс, Г.Лонгфелло
06.04.2020  –  12.04.2020

Початковий рівень та середній (по 1 балу)

1. Знайдіть відповідники між хайку М.Басьо та їхніми головними думками
1) Весняний вітер – туди-сюди! -               а) Місяць на небі чудовий,                                                                            але й він перед красою 
Довів до ладу зачіски всіх верб.                 квітів никне.

2) Це соловей зронив свою шапочку? –     б) Ніщо не встоїть перед                                                                              красою
Пелюстинка камелії!                                    дівчини-нареченої.

3) Запах сливових квітів назад у                 в) Ніжна квітка така ж и                                                                               прекрасна,
зиму холод прогнав!                                     як і спів птаха.

4)Перед вродою квітів соромно                 г) Тендітні квіти, а можуть                                                                             прогнати
стало місяцю? – Сховався за хмаркою.     зиму й холод.


2. Прочитайте фрагмент  із «Пісні про Гайявату»
За її вігвамом, ззаду
Темний ліс стояв стіною,
Вічно темні нетрі сосон
І ялин в червоних шишках.
 У цьому уривку використано:
а) інверсію, епітети;
б) гіперболу, порівняння;
в) метафору, епітети;
г) порівняння, анафору.

3. Продовжте речення: Епітет – це …
 
Достатній рівень ( по 1.5 бала за кожне завдання)
1. Підкресліть (випишіть) ті слова, які можуть характеризувати хайку: стислість, жартівливість, простота, постійна кількість рядків,кількість рядків, увага до деталей, багато епітетів, мало епітетів, багато порівнянь, мало порівнянь.  
2. Випишіть зайве:
1) Сумо, дзю-до, самбо;
2) К.Хокусай, М.Басьо, І.Такубоку;
3) Сакура, яблуня, хризантема.

Високий рівень (по три бали за кожне завдання)
1. Яким ми бачимо ліричного героя вірша Р.Бернса «Моє серце в верховині…» ?
2. Обгрунтуйте відповідь «Образ Гайявати з «Пісні про Гайявату» Г.Лонгфелло – це образ національного героя індіанського народу».







ІІ тиждень карантину

з 30.03-03.04.2020р.





      Вивчити уривок з  поеми  Генрі Лонгфелло "Пісня про Гайявату" 

Починаючи зі слів "Та чого ж вам, діти, 

треба..." до кінця твору,

або  інший уривок за бажанням.

Завдання:

1) Пригадайте, що таке міф? (Підручник 6 клас)
2) Підготувати письмове повідомлення або презентацію на тему "Історія життя, звичаї, побут північноамериканських індіанців", подивившись фільм за одним із романів Фенімора Купера "Зверобой", "Следопыты", "Чингачгук-Большой Змей" 
3) Прочитати біографію Генрі Лонгфелло історію створення ним "Пісні про Гайявату (Підручник 6 клас)
4) В зошитах записати план прочитаного І розділу поеми "Пісня про Гайявату"
 5) Акцентувати увагу на основній думці твору: 
Гайявата-вождь індіанців, закликає до миру, національного єднання, служіння народу.7) Виписати в яких рядках твору виражена його основна думка.

І тиждень карантину

до 20.03.2020року

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ. 

ХАЙКУ МАЦУО БАСЬО


  Увага! Вивчити напам'ять 3-4 хайку.





            Тести за творчістю Мацуо Басьо

1.    Золотий вік культури Японії  пізнього середньовіччя почався із  правління  династії:
а) Токугава;                 б) Токубоку;              в) Басьо?
2.    В  ХVІІ  ст. в японській літературі  стали популярними   жанри:
а) танка;                       б) агеку;                     в) хоку?
3.    Хоку — це віршована форма, що складається з:
а) трьох;                       б) чотирьох;              в) пяти рядків?
4.    Який поет у ХІХ ст. імператорським  указом  був  канонізований  як  “Божество  летючих  звуків”:
а) Ісікава Такубоку;    б) Мацуо Басьо;       в) Кацусіка  Хокусай?
5.    Справжнє  прізвище  Мацько  Басьо:
а) Хажзіме;                  б) Дзінсітіро Гіндзаемон;                 в) Тосей?
6.    Мацуо  Басьо  проживав у  містах:
а) Уено, Едо, Ельдорадо;      б) Уеоно, Кіото, Едо;                       в) Кіото, Пекіні, Коле?
7.    Після чого  1682 року поет  вирушає  подорожувати  країною:
а) після  розриву з  коханою;            б) після того, як йому відмовили у  друкуванні поезій;              в) після чергової  великої  пожежі?
8.    Після подорожі  країною зявилася  збірка поезій:
а) “Поле, яке затихло”;          б) “Весняні дні”;                    в) “Зимові дні”?
9.    Який вершинний  хоку був надрукований у збірці поезій  “Весняні дні”:
а) “Старий ставок”;     б) “Самотній  ворон”;                       в) “Крук — немилий птах”?
10. Яку тематику розробляв у своїх  хоку  Мацуо Басьо:
а) любові;         б) самотності;                       в) природи?
11. За життя поета було  видано:
а) сім;               б) шість;                    в) пять  поетичних  збірок?
12. Мацуо  Басьо  помер:
а) 1692;             б) 1694;                      в) 1696?

               




Вірш Роберта Бернза"Моє серце в верховині"
вивчаємо напам'ять і відповідаємо на запитання:

" Як розкривається у вірші  любов до Батьківщини?"          

Немає коментарів:

Дописати коментар